Pasta twarogowo-brokułowa

To u mnie jeden z takich „pewników”. Wiem, że pasta twarogowo-brokułowa zostanie zjedzona o każdej porze dnia i nocy – na śniadanie, przekąskę albo kolację 🙂 Przygotowanie zajmuje naprawdę niewiele czasu – to tylko 3 składniki! Ważne tylko, aby odpowiednio wcześniej ugotować brokuły 😉

Składniki na dużą porcję
  • 6 łyżek sera twarogowego (najlepiej chudego lub półtłustego, nie tłustego)
  • kilka różyczek brokuła (mnie zazwyczaj wychodzi około połowa dużego warzywa)
  • 3 łyżeczki oleju rzepakowego lub lnianego (pamiętaj, że olej lniany można stosować tylko na zimno, powinien być kupowany w ciemnej butelce, przechowywany w lodówce i spożyty nie więcej niż 3 tygodnie od otwarcia!)
Przygotowanie

Przygotuj ser, brokuły i olej oraz pieczywo do pasty (u mnie żytnie na zakwasie). Wstaw wodę na brokuły i przygotuj je do gotowania (potem pójdzie już prościej, więc możesz ogarniać coś innego, gdy woda się szykuje). Wrzuć brokuły na wrzątek. Gotuj bez przykrycia – będą miały ładniejszy kolor. Możesz też po prostu zblanszować je wrzątkiem, pasta będzie gotowa szybciej, ale brokuły będą ciężej strawne 😉 Włóż ser do miseczki i dodaj olej (teraz znowu jest chwila przerwy). Wyjmij brokuły, ostudź je i podziel na mniejsze kawałki – możesz rozgnieść widelcem albo pokrój nożem. Dodaj do sera i wymieszaj, połóż na chleb i gotowe!

Jak jeść

Pasta twarogowo-brokułowa świetnie pasuje do chleba, ale będzie pyszna także do makaronu czy kaszy gryczanej. Taka ilość jest idealna dla dziecka i mamy na śniadanie.

PS – AM dla MAM

Ten przepis znalazł się w jadłospisie dla mam i ich małych dzieci (nawet od początku rozszerzania diety!). Link do menu znajdziesz tutaj – możesz je pobrać także w formie PDF 🙂 Serdecznie zapraszam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *